Ec. Ecaterina Milica DOBROTĂ vicepreşedinte AEXA
Publicat în numrul 103 al Revistei de Achizitii Publice.
Din multitudinea de hotărâri în materia achiziţiilor publice, pronuntaţe în ultimii ani de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), cea mai spectaculoasă pare a fi, din punctul meu de vedere, hotărârea publicată în 7 aprilie 2016, în cauza C‑324/14 Partner Apelski Dariusz împotriva Zarząd Oczyszczania Miasta.Litigiul vizează, în principal, experienţa similară dovedită prin intermediul terţului susţinător. Dar nu trebuie neglijate nici celelalte 9 întrebări preliminare, ce au ca subiecte îndeplinirea cerinţelor pentru fiecare lot, aplicabilitatea Directivei 24/2014 în perioada de transpunere, modificarea ofertelor după termenul limită de depunere etc.
Ineditul şi importanţa hotărârii pronunţate emană din răspunsul clar şi practic dat CJUE, instanţa apreciind evaluarea logică a autorităţii contractante, în ceea ce priveşte implicarea terţului.
Aş vrea să cred că această hotărâre mult aşteptată (concluziile Avocatului General au fost publicate încă din 8 septembrie 2015) va constitui un reper definitoriu în interpretarea rolului terţului susţinător care sprijină ofertantul cu experienţa similară.
Până la acest moment, toate deciziile/hotărârile date în problematica terţului conţineau dispoziţii generale, cu preluarea prevederilor din actele normative existente la data deliberării: Directiva 92/50/CEE, Directiva 18/2006.
Pentru a viziualiza articolul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!