Florentina DRĂGAN, Consilier soluţionare contestaţii
Publicat în numărul 105 al Revistei de Achizitii Publice.
Proiectul de lege privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor aduce elemente de noutate în ceea ce priveşte procedura de soluţionare a contestaţiilor pe cale administrativ-jurisdicţională faţă de procedura de soluţionare reglementată de prevederile O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii?
Da, sunt câteva elemente de diferenţiere fundamentale între cele două acte normative, o parte din ele fiind introduse pentru responsabilizarea părţilor implicate în procesul de soluţionare a contestaţiilor (în special a autorităţilor contractante) altă parte reprezentând o corelare cu dispoziţiile dreptului comun, însă trebuie subliniat faptul că principiile de soluţionare (în special celeritatea), procedura de comunicare a actelor de către şi între părţile implicate în procesul de soluţionare a contestaţiilor, procedura de soluţionare a contestaţiilor în faţa CNSC au rămas aceleaşi.Eliminarea constituirii garanţiei de bună conduită aferentă contestaţiilor formulate la CNSC, eliminare care va oferi posibilitatea oricărui operator economic să sesizeze orice neregulă/pretinsă încălcare săvârşită de către o autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de atribuire iniţiate, fără blocarea vreunei sume de bani în favoarea autorităţii contractante, întărind caracterul gratuit al procedurilor administrativ – jurisdicţionale reglementate de Constituţia României….
Pentru a viziualiza articolul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!