Publicat în revista nr. 111 – Decembrie 2016
Cicerone STAN, Director în cadrul A.N.A.P.
Dacă legislaţia primară în materia achiziţiilor publice reglementează modul de atribuire a contractelor de achiziţie publică, transpunând directivele europene, legislaţia secundară (hotărârile de guvern) îşi propun să reglementeze întregul proces de achiziţie publică, pe care îl consideră rezultanta a trei etape distincte:
a) etapa de planificare/pregătire, inclusiv consultarea pieţei;
b)etapa de organizare a procedurii şi atribuirea contractului/acordului-cadru;
c)etapa postatribuire contract/acord -cadru, respectiv executarea şi monitorizarea implementării contractului/acordului-cadru.
Totodată, se reglementează rolul, nu doar al compartimentului intern specializat în domeniul achiziţiilor publice ci şi atribuţiile pe care le au compartimentele beneficiare ale produselor, serviciilor sau lucrărilor în cele trei etape….
Pentru a viziualiza articolul, vă rugăm să vă ABONAȚI!