Publicat în revista nr. 112 – Ianuarie 2017
av. Andrei Pavel
În pachetul legislativ al achiziţiilor publice, criteriile de departajare a operatorilor economici candidaţi sunt prevăzute într-o manieră mai amplă, legiuitorul dispunând de o tehnică legislativă favorabilă prin care reglementează atât criterii generale de departajare, cât şi exigenţe specifice fiecărei proceduri prevăzute în materia achiziţiilor publice.
Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice reglementeaza la Secţiunea 6 criteriile de calificare şi selecţie pe care trebuie să le îndeplinească un potenţial contractant al unui contract de achiziţii publice. Formularea de la art. 163 referitoare la aplicarea criteriilor de calificare şi selecţie este realizată de aşa manieră încât restul dispoziţiilor referitoare la aplicarea lor să poată fi citite în aceeaşi cheie de interpretare: calitatea operatorului economic este cea care face departajarea între doi potenţiali candidaţi. Mai mult, formularea ,,are dreptul” se va dovedi utilă nu doar în momentul anterior încheierii contractului, dar şi pe parcursul executării sale, motivele prezentate în Secţiunea 6 putând constitui motive temeinice de încetare a contractului prin denunţare.
De principiu, candidatul/ofertantul nu trebuie să se afle în niciunul din cazurile de excludere prezentate la art. 164-167 din Legea nr. 98/2016 şi trebuie să se înscrie în sfera cerinţelor legale relative la capacitate prevăzute la Subsecţiunea 3: Paragraful 3: ,,Criterii privind capacitatea”….
Pentru a viziualiza articolul, vă rugăm să vă ABONAȚI!