Publicat în revista nr. 106 – Iulie 2016
Florentina DRĂGAN, Consilier soluţionare contestaţii
La nivelul noilor norme metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică la fel ca şi în vechea reglementare, legiuitorul naţional a reglementat atribuţiile membrilor comisiei de evaluare şi actele procedurale pe care aceasta trebuie să le elaboreze.
Trebuie, însă, remarcat faptul că noua normă de aplicare faţă de cea veche are câteva elemente pozitive/îmbunătăţite, urmare a experienţei practice de cel puţin 10 ani. Astfel, în cadrul componenţei comisiei de evaluare, în noua reglementare, faţă de cea veche, legiuitorul a prevăzut, în situaţia în care este posibil, ca membrii comisiei de evaluare să nu fie în relaţii de subordonare ierarhică, reglementare benefică având în vedere faptul că în majoritatea autorităţilor contractante există/sunt numiţi funcţionari publici, persoane care ulterior pot fi desemnate în astfel de comisii şi care îşi pot exercita funcţia publică în bază principiului subordonării ierarhice, în sensul că aceştia sunt obligaţi să se conformeze dispoziţiilor primite de la superiorii ierarhici, situaţiile în care pot refuza îndeplinirea unor ordine/ dispoziţii fiind limitate de legiuitor.
Această nouă reglementare coroborată cu obligaţia persoanelor implicate în procesul de evaluare de a păstra confidenţialitatea pe tot parcursul desfăşurării procesului de evaluare, garantează, până la proba contrarie, o verificare, analiză şi evaluare corectă, legală şi imparţială a ofertelor depuse în cadrul procedurii de atribuire, care se va finaliza prin atribuirea contractului de achiziţie publică….
Pentru a viziualiza articolul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!