Angajaţii din sistemul public vor primi vouchere de vacanţă!

1-couple-vacation-tropical-lgn

Instituţiile publice vor acorda salariaţilor vouchere de vacanţă începând cu anul 2015, în valoare de maximum şase salarii minime brute, în conformitate cu prevederile proiectului de act normativ aprobat in 3 iunie 2014 de Camera Deputaţilor, vouchere care vor folosi la achiziţionarea de pachete turistice.

Introducerea tichetelor de vacanţă, este o măsura urgentă determinată de efectele crizei financiare şi economice, încă din anul 2009. Aceasta devine necesară ca urmare a migraţiei tot mai mare a turiştilor spre destinaţii concurente şi datorita faptului că o mare parte dintre unităţile hoteliere nu sunt autorizate de Ministerul Turismului şi deci nu pot fi controlate nici din punct de vedere al cerinţelor calitative, dar nici din punct de vedere fiscal

Proiectul de lege care modifică OUG nr. 8/2009 privind acordarea tichetelor de vacanţă stabileşte ca instituţiile publice, regiile autonome, societăţile la care statul este acţionar unic sau acţionar majoritar, societăţile şi companiile naţionale, care încadrează personal prin încheierea unui contract individual de muncă, vor acorda salariaţilor vouchere de vacanţă în limita unor sume reprezentând şase salarii de baza minime brute pe ţară, faţă de documentul iniţial care prevedea că” tichetele de vacanţă vor fi acordate în limitele bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat pentru fiecare angajator”

Cu aceste vouchere vor putea fi achiziţionate pachete de servicii în unităţi de turism autorizate de Autoritatea Naţionala pentru Turism, iar comisionul maxim perceput de aceste agentii nu va putea depăţi 10% din valoarea pachetului de servicii oferit, fără a se va acorda rest de bani la voucherul de vacanţă, fapt ce ar putea constitui contravenţie, sancţionată cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei. Tichetele, pot fi acordate de angajator, acesta nefiind obligat ci doar stimulat să le includă în pachetul salarial.

Conform initiaţivei legislative, voucherele de vacanţă vor fi emise în sistem on-line, de către Autoritatea Naţională pentru Turism, putând fi acceptate numai de structure de primire turistice sau agenţii de turism care sunt autorizate de Ministerul Turismului şi vor fi valabile numai dacă vor avea înscrise următoarele informaţii:

  • emitentul şi datele sale de identificare;
  • valoarea nominală a voucherului de vacanţă;
  • angajatorul şi datele de identificare;
  • numele, prenumele, codul numeric personal ale angajatului care are dreptul să utilizeze voucherul;
  • spaţiul destinat înscrierii perioadei în care a fost utilizat şi aplicării ştampilei unităţii care-l foloseşte;
  • specificaţia privind interdicţia unităţii afiliate de a plăti diferenţa în bani dintre valoarea voucherului de vacanţă şi valoarea pachetului de servicii către utilizatorii voucherelor;
  • perioada de valabilitate a utilizării voucherului de vacanţă.

Tichetele de vacanţă, vor fi suportate integral de către angajator, iar sumele corespunzătoare vor fi deductibile la calculul impozitului pe profit, în limita a 6 salarii minime pe economie garantate, pentru fiecare angajat, pe an calendaristic, astfel încât voucherul va fi valabil pana la 31 decembrie a anului în care a fost emis. Plăţile aferente sistemului tichetelor de vacanţă vor fi făcute numai prin intermediul societăţilor bancare.

Pentru persoana salariatului, tichetele de vacanţă, sunt scutite de plata impozitului pe venit şi a asigurărilor sociale aferente.

 Eugenia POPOVICI

analist

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.