Publicat în revista nr. 106 – Iulie 2016
Reporter: Segmentul achiziţiilor publice a avut o evoluţie în creştere în activitatea firmei de avocatură, în ultimii ani?
Dan-Rareş Răducanu: Segmentul achiziţiilor publice a reprezentat dintotdeauna o latură relativ importantă a activităţii Stoica & Asociaţii şi am observat acest lucru încă de la intrarea mea în această societate, în anul 1997. Spun relativ importantă pentru că societatea noastră nu este una aşa-numită ”de nişă”, care se ocupă aproape exclusiv cu procedurile de achiziţie publică. Cred că tocmai acest lucru reprezintă un aspect pozitiv, în sensul că avocaţii care se ocupă de acest domeniu au posibilitatea de a analiza problemele de drept care se ridică în diferite cauze dintr-o perspectivă mai largă şi pe baza întregii experienţe dobândite în urma numeroaselor negocieri şi litigii în care au fost implicaţi până acum. Şi când mă refer la segmentul achiziţiilor publice….
Reporter: Care sunt problemele cele mai frecvente cu care se confruntă clienţii dvs. vis-a-vis de problematica achiziţiilor publice şi care dintre acestea pot fi eliminate sau mult diminuate, prin noua legislaţie adoptată?
Dan-Rareş Răducanu: Problemele cu care se confruntă clienţii noştri sunt dintre cele mai variate. Nu cred că este important să le expunem acum, mai ales că există o jurisprudenţă relativ constantă a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, multe dintre soluţiile acestuia sunt confirmate de către instanţele judecătoreşti, astfel încât, încet-încet, se creează anumite direcţii predictibile, pe care le pot avea în vedere şi ofertanţii atunci când decid dacă să conteste sau nu anumite acte ale procedurii. Aş vrea să insist, însă, că orice ofertant trebuie să fie foarte atent la modul de redactare a documentaţiei de atribuire, iar când are neclarităţi, să uzeze de….
Pentru a viziualiza interviul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!