Publicat în revista nr. 117 – Iunie 2017
Reporter: Aşa cum aţi precizat în cadrul evenimentului organizat de noi în luna mai, Conferinţa anuală de achiziţii publice, doriţi ca sistemul SICAP să fie funcţional începând cu luna iulie a acestui an. Care sunt principalele modificări pe care le aduce acest sistem?
Liviu STOICA: Sistemul Electronic de Achiziţi Publice dezvoltat prin proiectul ”Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfăşurare al achiziţiilor publice – SICAP” este în faza finală.
Am început deja testarea publică a unor module, precum înregistrarea ca operator economic şi autoritate contractactantă, Achiziţia Directă, Planul Anual de Achiziţii Publice şi Facturarea Electronică, după care va urma auditarea sistemului, instruirea utilizatorilor, precum şi migrarea datelor istorice existente în actuala platfomă de e-licitaţie, în noul sistem. Ne propunem ca, în cel mai scurt timp, să lansăm în testare publică tot sistemul de e-licitaţie, să demarăm configurarea mediului de producţie şi migrarea finală a datelor pentru producţie. Trecerea pe noul sistem de e-licitaţie o vom face în momentul în care acesta va parcurge cu succes toate testele de acceptanţă, testare împotriva atacurilor cibernetice, precum şi a testelor de performanţă.
Noul sistem va fi de fapt o platforma colaborativa intuitivă şi uşor de utilzat de către Autorităţile Contractante şi Operatorii Economici, precum şi de către entităţile cu rol de monitorizare, reglementare şi control în domeniul Achiziţiilor Publice, precum A.N.A.P., C.N.S.C., A.N.I., care vor putea prelua informaţiile necesare domeniilor lor de interes într-un mod foarte facil.
Dintre dezvoltările noului sistem de e-licitaţie, menţionăm:
* Interfaţa intuitivă şi ”prietenoasă” încă de la înregistrarea în sistem
* Sistemul a fost dezvoltat urmărind în permanenţă utilizarea de formulare structurate
* Criterii avansate de căutare şi raportare a informaţiilor
* Notificări automate pe tot parcursul derulării procedurilor de atribuire
* Modul de contracte care permite gestionarea tuturor tipurilor de contracte şi a actelor adiţionale încheiate în urma finalizării procedurilor de atribuire
* Versionări pentru fiecare tip de anunţ (de participare sau de atribuire)
* Modul de activare automată a plăţilor pentru operatorii economici
* Serviciu avansat de notificări automate. Servicii web extinse pentru interoperatibilitate
* Instruire online a utilizatorilor cu ajutorul tutorialelor video
* Operare şi vizualizare de pe terminale mobile
* Implementarea noilor formulare prin care se transmit anunţurile la Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE)
* Integrare cu instituţii-cheie în domeniul achiziţiilor publice precum A.N.A.P., C.N.S.C. şi A.N.I.
* Implementarea Formularului de Integritate conform prevederilor Legii 184/2016
* Soluţie de raportare extinsă pentru instituţiile cu rol în reglementarea şi controlul procedurilor de achiziţie publică….
Pentru a viziualiza interviul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!