Publicat în numarul 101 al Revistei de Achizitii Publice.
Pe lângă regulamentele Uniunii Europene, documentele care au stat la baza aprobării Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada 2014-2020, sunt şi: HG nr.399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020, HG nr. 398/2015 pentru stabilirea cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi ges-tionare a instrumentelor structurale 2007-2013, precum şi OUG nr.40/ 2015 privind gestionarea financiară a fondurilor.
În acest sens, creditele de angajament şi creditele bugetare aferente finanţării valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele beneficiarilor, repartizate pe ani, după caz, pe toată perioada de implementare a proiectelor şi se aprobă pentru anul bugetar curent cu ocazia aprobării anuale a legii bugetului de stat şi a legii bugetului asigurărilor sociale de stat sau cu ocazia rectificărilor bugetare.
Astfel, beneficiarii de proiecte au obligaţia să completeze fişa de fundamentare a proiectului propus la finanţare/finanţat din fonduri europene, elaborată de departamentul/structura responsabil/responsabilă cu propunerea la finanţare/implementarea proiectului şi va fi semnată de conducătorul acestuia/ acesteia.
Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia să asigure integral şi cu prioritate atât sumele necesare implementării proiectelor proprii propuse la finanţare/ finanţate în cadrul programelor operaţionale, cât şi pe cele necesare implementării proiectelor ai căror beneficiari sunt entităţi publice locale finanţate integral/parţial din bugetul local…..
Pentru a viziualiza articolul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!