Publicat în revista nr. 106 – Iulie 2016
Av. Alexandra Barac, Bogaru, Braun Noviello & Associates
După ce la sfârşitul lunii mai 2016 au intrat în vigoare Legea 98/2016 privind achiziţiile publice şi Legea 99/ 2016 privind achiziţiile sectoriale, la începutul lunii iunie 2016 au fost publicate în Monitorul Oficial al României Hotărârea nr.394 din 2 iunie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale şi Hotărârea nr. 395 din 2 iunie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr.98/2016 privind achiziţiile publice.
Aşadar, putem vorbi la acest moment de un cadru legal complet în ceea ce priveşte modalitatea de derulare a contractelor de achiziţii publice şi sectoriale.
Legea 98/2016 are ca obiect reglementarea achiziţiilor publice privite ca achiziţii de lucrări, de produse sau de servicii prin intermediul unui contract de achiziţie publică de către una sau mai multe autorităţi contractante de la operatori economici desemnaţi de către acestea, indiferent dacă lucrările, produsele sau serviciile sunt destinate ori nu realizării unui interes public, în timp ce Legea 99/2016 reglementează achiziţiile publice efectuate doar în anumite sectoare strict prevăzute în cuprinsul actului normativ, prevăzându-se obligativitatea ca lucrările, produsele sau serviciile achiziţionate să fie destinate efectuării uneia dintre activităţile relevante următoare: gaze şi energie termică, energie electrică, apă, servicii de transport, porturi şi aeroporturi, servicii poştale precum şi extracţia de petrol şi gaze naturale, prospectarea şi extracţia de cărbune sau alţi combustibili solizi….
Pentru a viziualiza articolul integral, vă rugăm să vă ABONAȚI!