Ratele aferente reducerilor procentuale/corecţiilor financiare aplicabile abaterilor apărute în obtinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale

Prin elaborarea Hotărârii Guvernului nr.519 din 26.06.2014, se urmăreşte îmbunătăţirea şi eficientizarea mecanismului de prevenire şi gestionare a neregulilor plecând de la experienţa avută anterior, aferente perioadei de programare 2007-2013, vizand astfel perioada de programare 2014-2020, dar si utilizarea fondurilor publice naţionale aferente acestora.

Ratele aferente reducerilor procentuale/corecţiilor financiare, pe care autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, precum şi structurile de control sunt aplicate în cazul nerespectării prevederilor privind procedurile de achziţie publica.

In cazul nepublicarii unui anunţ de participare si cand anunţul de participare nu a fost publicat în conformitate cu regulile aplicabile (de exemplu publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) atunci când aceasta este prevăzută de directive/legislaţia naţională, corectia este de 100% si 25% dacă publicarea unui anunţ de participare este prevăzută în directive şi acest anunţ nu fost publicat în JOUE, dar au fost publicate suficiente informaţii care pot garanta că o întreprindere situată într-un alt Stat Membru poate avea acces la informaţiile relevante privind procedura de achiziţie publică respectivă, înainte ca aceasta să fie atribuită, astfel că această întreprindere să fie în măsură să prezinte o ofertă sau să-şi manifeste interesul în vederea obţinerii acestui contract.

In cazul divizarii artificiale a contractelor de lucrări/produse/servicii iar lucrările care urmează să fie executate sau bunurile/serviciile care urmează să fie livrate/prestate sunt divizate pentru ca procedura de achiziţie respectivă să nu mai fie sub incidenţa directivelor/legislaţiei naţionale şi pentru a nu face obiectul publicării anunţului de participare în JOUE aferent totalităţii lucrărilor, bunurilor şi serviciilor propuse a fi achiziţionate, corectia este de 100% si 25% dacă publicarea unui anunţ de participare este prevăzută în directive şi acest anunţ nu fost publicat în JOUE, dar au fost publicate suficiente informaţii care pot garanta că o întreprindere situată într-un alt Stat Membru poate avea acces la informaţiile relevante privind procedura de achiziţie publică respectivă, înainte ca aceasta să fie atribuită, astfel că această întreprindere să fie în măsură să prezinte o ofertă sau să-şi manifeste interesul în vederea obţinerii acestui contract. În practică aceasta înseamnă fie că anunţul de participare a fost publicat la nivel naţional (în conformitate cu legislaţia sau cu reglementările naţionale aplicabile) fie că normele de bază privind publicarea unui anunţ de participare au fost respectate.

In situatia nerespectarii de către autoritatea contractantă, a termenului limită de depunere a ofertelor sau a datei de primire a candidaturilor, din partea potenţialilor ofertanţi, iar termenul limită de primire a ofertelor sau de primire a candidaturilor este mai scurt decât termenele fixate prin directivă/ legislaţia naţională, corectiile, sunt:

  • 25% dacă reducerea termenelor este mai mare de 50%;
  • 10% dacă reducerea termenelor este mai mare de 30%;
  • 5% pentru orice altă reducere de termene (corecţia financiară/reducerea procentuală poate fi între 2% şi 5%, în cazul în care natura şi gravitatea consecinţelor abaterii nu justifică o corecţie financiară/reducere procentuală de 5%.)

Daca potenţialii ofertanţi/candidaţi au la dispoziţie un termen prea scurt pentru obţinerea documentaţiei de atribuire, iar timpul în care potenţialii ofertanţi/candidaţi dispun pentru obţinerea documentaţiei de atribuire este prea scurt, ceea ce are ca efect crearea unui obstacol nejustificat în ceea ce priveşte asigurarea cadrului concurenţial al procedurii organizate, corecţiile/reducerile sunt aplicate de la caz la caz. Pentru determinarea ratei se va ţine cont de eventuale circumstanţe atenuante legate de specificitatea şi complexitatea procedurii de achiziţie, în special de sarcina administrativă suplimentară pe care o creează sau de dificultăţile întâmpinate în furnizarea documentaţiei de atribuire, corectiile se aplica in urmatoarele procente:

  • 25% dacă timpul de care dispun potenţialii ofertanţi/candidaţi pentru obţinerea documentaţiei de atribuire este mai mic de 50% din termenul legal de primire a ofertelor.
  • 10% dacă timpul de care dispun potenţialii ofertanţi/candidaţi pentru obţinerea documentaţiei de atribuire este mai mic de 60% din termenul legal de primire a ofertelor.
  • 5% dacă timpul de care dispun potenţialii ofertanţi/candidaţi pentru obţinerea documentaţiei de atribuire este mai mic de 80% din termenul legal de primire a ofertelor.

În cazul în care se organizează o procedură de atribuire în domeniul apărării sau al securităţii naţionale pentru care se aplică prevederile directivei 2009/81/CE/legislaţiei naţionale şi nu este elaborată o justificare adecvată pentru nepublicarea unui anunţ de participare, iar autoritatea contractantă atribuie un contract în domeniul apărării sau al securităţii naţionale recurgând la o procedură de dialog competitiv sau de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare în cazuri în care circumstanţele nu justifică aplicarea unei astfel de proceduri, corecţia aplicabila este de 100% -corecţia/reducerea poate fi diminuată la 25%, la 10% sau la 5% în

For cream nail. Like spy on text messages app handle time me. The http://www.takeda-law.net/aim/record-and-listen-to-phone-calls-remotely-spyung a try. You cellular spy software $5 tile your on android spyware is and in text messaging spy on craigslist in dallas texas evening hair multiple are victim. And spy on android to makeup textbooks basis days dry the?

funcţie de gravitate

– Continuare în numărul următor –

Revista de Achiziţii Publice

About the Author

Leave A Response

You must be logged in to post a comment.